zondag 15 juli 2018

Adventures

Goedemorgen allemaal,

Vandaag laat ik jullie een handletter kaart zien, die ik in mijn  bullet journal heb geplakt.
Ik vind handletteren en vooral brushletteren heeeeél erg leuk om te doen, beetje verslavend.
Afgelopen week heb ik weer een workshop gevolgd bij Laurence van der Poel. Gewoon om nog wat meer tips en tricks te leren.

Een beetje kort over het brush letteren. Ik heb al meerdere lesjes gevolgt en heb ook het oefenboek van Carla Kamphuis helemaal afgewerkt. Gewoon om de feeling met mijn brush penceel te krijgen.
Vooral ook om te leren dat omhoog is DUN en omlaag is DIK te leren..... het moet automatisme worden. Dat kan je denk ik alleen bereiken door het echt elke avond, al is het maar een kwartiertje, te doen!! Dan zul je eens zien dat je na bijv. een week of 2 echt wel een heel stuk verbetering zult zien.
Wat belangrijk is, is dat je wat dikker glad papier gebruikt om te oefenen, goed aquarel papier ( schut 225 gr.) en een goeie brush marker bijv. Tombow.
Verder nog een fineliner in verschillende diktes, potlood, gum en liniaal. Waarom de laatste 3...
Omdat, ik in iedergeval, keurig in het midden begin en dan de letters wat kleiner worden of helemaal omlaag gaan staan ipv. op één lijn. Dus zet ik zogenaamde hulplijnen, die ik daarna weer kan uitgummen.
Er is echt HEEL VEEL te koop. Een goed boek is bijv: brushlettering voor iedereen van Carla Kamphuis, of Quotes, ook van Carla Kamphuis.
Kijk ook eens op Pinterest of facebook.
Hand, brushlettering is voor iedereen maar pas op, het is serieus verslavend!!
Ik noem het wel eens geksscherend: bezigheids therapie. Ik word er in ieder geval echt heel relexed van.


Wat heb ik allemaal gebruikt:
Handletter sm clearstamp 130501/1806 CraftEmotions
Bullet journal numbers 10mm. 130501/1710 CraftEmotions
Tombow 535 en 373 en blender N00
Micron 08 of Staedtler 07

Fijne dag allemaal.

Een lieve groet,




Geen opmerkingen: