donderdag 9 oktober 2014

Buffet kastje...

Goedemorgen lieve blogvriendinnen,

Vandaag laat ik jullie het Buffet Kastje zien wat net uitgekomen is bij Let's Get Bizzee.
Was best een hele klus maar o zo leuk om te doen!
Daar gaan we dan. Als eerste zet je het kastje in elkaar! Daarna haal je m weer uit elkaar en leg je het zo neer, dat je het weer zo in elkaar kan zetten!
Eerst ga je alle bovenkantjes verven met witte Gesso. Tegen de tijd dat je alles gedaan hebt, is het eerste plankje wat je geverft hebt wel weer droog. Dan pak je een klein kwastje om alle randjes te verven. Daarna draai je het om en kun je alle achterkanten verven.
Ja dames is best een klus maar wel nodig!
Ik heb de achterwand beplakt met het prachtige papier van Craft Emotions, Winter Woods.
Daarna heb ik een Dutch Mask van Dutch Doobadoo gepakt en effe gekeken hoe ik het op de deurtjes wil hebben! Dan insmeren met Pasta en met bv. een pasje het netjes afschrapen. Drogen met de heat gun.
Daarna heb ik soft clay van Craft Emotions gepakt: wit, rood en blauw (voor kleur oud rose). Het is super makkelijk om te mengen. Effe gespiekt op de kleuren kaart van Sennelier om oud rose te krijgen.....lol. Dus rood en blauw mengen en dan wit toevoegen tot je de juiste kleur hebt.
Hier heb ik dus allemaal roosjes en blaadjes mee gemaakt. (best handig als je kok bent geweest, leer je dat ook). Natuurlijk kun je ook kant en klare roosjes pakken.
Deze heb ik met 3d kit op de deurtjes geplakt. De handvaten zijn van meeldraadjes.....
Daarna de binnenkant beplakken met weer papier van Craft Emotions Winter Woods.


Daarna voorzichtig het kastje weer in elkaar zetten. Evt. alle gleufjes effe glad schuren, dan past het beter in elkaar.
Dan kun je van de Foam Silk en de Foam Ball Clay taartjes en cupcakejes maken. Echt leuk om te doen!
Deze heb ik vast geplakt met Kit. Dan heb ik ook nog wat bedeltjes bovenop het kastje geplakt.



Ook nog effe een kijkje aan de binnenkant!


Een hele fijne dag lieve blogmensen.
Tot een volgende x weer!
Een lieve groet,

Carla

Geen opmerkingen: